Blogberichten

Kerstboom: Brussel vs. IKEA

Een viertal dagen geleden kreeg ik een e-mail van IKEA met interieurtips en foto’s voor de komende kerstdagen. De mail was in naam van ene Marita, interieur specialist IKEA België.

Voor iedereen die de afgelopen dagen over de Brusselse Grote Markt liep moet het in elk geval  duidelijk zijn dat het inderdaad over Belgisch geïnspireerde tips gaat.

NMBS spoorwegbingo

Bingo op 16 februari 2012 !

BONUS vermeldingen:

  • “Vertraging wegens het drukke treinverkeer.”
  • Een trein die, volgens de stationschef “150% vol is”.
  • Een conducteur die in de trein omroept dat “er nog andere [dan zijn trein] bestaan die naar Brussel rijden”.
  • Een afgeschaft trein wegens een “probleem met de samenstelling van de trein”. Locomotief vergeten?

Wil je graag meespelen? Download dan hier je eigen bingokaart.

Geheugensteuntje

Gisterenavond, ergens in Hever: (denk ik dan)
Zij: “Schat, we mogen niet vergeten om morgen te gaan stemmen. Help jij er mee aan te denken?
Hij: “eummm … ja … komt in orde!

Turingtest

Met de wetenschapsweek voor de deur deed iBamaflex (het administratief systeem van de EhB) vandaag een gooi naar de Loebner prijs (turingtest).

Blijven proberen … 🙂

Google ijsjes?

Gespot aan de grasmarkt in Brussel.

Heeft Google zich nu ook op de markt van de ijsjes gestort?

Deze custom “ijskar” is Google’s nieuwste “wapen” in de de strijd om de beste 1:1-wereldkaart te maken. (Google Street View)

Het verbaast mij eigenlijk dat de Chinese toeristen die Brussel bezoeken nog niet op dit idee zijn gekomen. Het lijkt mij de ideale manier te zijn om op een zo kort mogelijke periode zoveel mogelijk foto’s van de Brusselse binnenstad te nemen.

Delhaize

Delhaize profileert zich al jaren als het warenhuis voor de “meerwaardezoeker”. Je mag je als klant van Delhaize dus wel verwachten aan producten en communicatie op een degelijk niveau.

Toen ik vandaag mijn gebruikersprofiel op Delhaize.be bekeek was ik toch wel even verrast over het “wetenschappelijk niveau” van de website. Blijkbaar vindt Delhaize dat de nummers van hun klantenkaarten uit teveel cijfertjes bestaan en noteren ze de codes vanaf nu in de wetenschappelijke notatie. Werkelijk een gesofisticeerde manier om zich te onderscheiden van de andere warenhuizen. 🙂

Wil dit nu ook zeggen dat ik automatisch de spaarpunten van alle andere Delhaize klanten met een klantennummer dat begint met 468 op mijn tegoed zal krijgen? Ik kijk er alvast naar uit.

ps: Bij het opslaan van het formulier op Delhaize.be krijg je steenvast de melding dat het nummer van de plus-kaart niet geldig is. Ironisch toch wanneer ze het, foutief, weergegeven nummer eerst zelf invullen.

Dorst

Hier is men blijkbaar klaar voor het betere werk. Iemand dorst?

dorst

ATOUT FRANCE nieuwsbrief

De mensen van de toeristische dienst van Frankrijk lijken wel last te hebben van verlatingsangst…

Toen ik mij daarnet wou uitschrijven uit hun nieuwsbrief kreeg ik het onderstaande scherm te zien. Mooi, gewoon even een vinkje uitschakelen en ik ben uitgeschreven, denk je dan.

Groot was dan ook mijn verwondering dat bij het uitvinken van de nieuwsbrief ook het “OK”-knopje verdween.

Meteen na heraanvinken van de nieuwsbrief verscheen ook het OK-knopje weer. 🙂

Het lijkt wel dat ATOUT FRANCE niet graag heeft dat mensen zich uitschrijven uit hun nieuwsbrief.

Of zou het toch zijn dat men bij de Franse toeristische dienst het verschil tussen “aanvinken” en “uitvinken” nog niet volledig onder de knie heeft?

Gastronomie in Brugge

Bingo !!!

Bingo !!! Vandaag scoorde ik, op mijn verjaardag, een volle lijn op mijn BINGO-kaart.

NMBS deed mij een “verminderde samenstelling” cadeau en zorgde zo voor een onvergetelijke verjaardag.

Bedankt NMBS, de spoorwegbingo en jullie steeds weer wisselende verrassingen geven kleur aan de dagelijkse rit van en naar Brussel.

Vanaf nu speel ik voor een horizontale lijn!